top of page
חיפוש
  • iairor

ספרים חדשים בקרוב

אנחנו מתעוררים אט אט מתרדמת חורף ממושכת, ושמחים לספר על שני ספרים חדשים העומדים לראות אור בקרוב בסדרת "האירופים", בעריכתם של ד"ר הילה זהבי ופרופ' שרון פרדו ממרכז סימון וייל באוניברסיטת בן-גוריון.

הספר הראשון עומד לצאת כבר עכשיו, בהמשך הקיץ - זהו הספר אירופה מאוחדת: אתגר והזדמנות מאת ולטר הלשטיין. הלשטיין היה פרופסור למשפטים, נשיא אוניברסיטת פרנקפורט, דיפלומט, מדינאי, חבר בית הנבחרים של גרמניה ונשיאה הראשון של הנציבות האירופית. על אף כל פעילותו הענפה, נראה שההיסטוריה כמעט שכחה אותו, וספר זה, הרואה עתה אור בעברית בתרגומו של עפר קובר ובעריכתם של זהבי ופרדו, עשוי להאיר הן את דמותו הייחודית והן כמה מהצדדים הפחות מוכרים של פרויקט האינטגרציה האירופית.

אירופה מאוחדת התפרסם בשנת 1962 והוא מתבסס על שלוש הרצאות שאותן נשא באפריל 1962 בבית הספר למשפטים ולדיפלומטיה על שם פלטשר באוניברסיטת טאפטס שבמסצ'וסטס, ארצות הברית. הלשטיין בוחן בספר זה את ההיגיון הכלכלי ואת היעדים הפוליטיים הסופיים בתהליך איחודה של יבשת אירופה. הוא מפרט את הצעדים העיקריים של פרויקט האינטגרציה האירופית, דן בטעויות שנעשו בדרך, וטוען כי יבשת אירופה למדה מטעויות העבר שלה. הספר דן ארוכות בכלכלת האינטגרציה האירופית, ולבסוף טוען נחרצות למען אינטגרציה פוליטית, בהציעו מבט אירופי מפוכח על השותפות האטלנטית ועל חברותה של בריטניה באיחוד האירופי.

הספר השני צפוי לצאת בסתיו, וזה יהיה ספר עיון מקור ראשון בסדרה, מאת הילה זהבי, אהרון (רוני) לשנו-יער ושרון פרדו, העוסק ביחסי ישראל והאיחוד האירופי. נעדכן ונוסיף פרטים בקרוב...


תמונה: ולטר הלשטיין, Bundesarchiv_B_145_Bild-F004665-0003


15 צפיות0 תגובות
Post: Blog2_Post
bottom of page